2012. január 11.

Gyors és finom: tormás karaj serpenyőben



Ma kivettem egy csomag karajt a fagyasztóból, de mire kiolvadt elment a kedvem a rántott hústól, ráadásul valami fűszeresre vágytam. Így készült el az alábbi vacsora, igazán finom lett, receptet mentem, máskor is elkészül majd:-)

Hozzávalók: 8 szép szelet karaj, 3 evőkanál mustár, 3 evőkanál ketchup vagy sűrű paradicsomlé, 1 evőkanál reszelt torma, 1 kis fej hagyma, 1-2 cikk fokhagyma, só, bors, fél mokkáskanálnyi köménymag, csipet csombor.

A húsokat enyhén klopfoljuk ki, ettől a rostjai összetörnek, és könnyebben megpuhul, omlósabb lesz. A tormát, a mustárt a ketchupot kavarjuk össze, sózzuk, borsozzuk, majd a húsokat mindkét oldalukon kenjük meg vele. A hagymát és a fokhagymát vágjuk nagyon apróra, majd kevés zsiradékra dobva épp csak keverjük el. Tegyük rá a húsokat, süssük mindkét oldalukról fehéredésig, nem baj, ha a hús felszedi a hagymát. Miután az összes húst átsütöttük, tegyük a zsiradékhoz a köménymagot, majd a húst visszatéve kevés vízzel öntsük fel. Szórjuk rá a csombort, majd fedő alatt, lassú tűzön pároljuk készre. Ha igényli, még adjunk alá kevés vizet. Nem kell elsütni, akkor jó, ha szaft marad alatta. Krumplipürével és saját szaftjával kínáljuk.

11 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Nem csak gyors és finom, hanem nagyon étvágygerjesztő

Fagyal Hajnalka írta...

Köszönöm szépen! :-)

sedith írta...

Rántott hús???? Úgy utálom készíteni!!!:P No, megenni már nem!:P
Hajnalka, ez istenien néz ki! Hogy is találtad ki? Ezt a receptet én is elteszem magamnak, az biztos!

Fagyal Hajnalka írta...

Edit, köszönöm:-) Kitalálás, na az nem volt:-) Csak összeraktam amiről úgy gondoltam, hogy jól esne..
Hát, én is ritkán maszatolnék a rántott hússal magamért, de a gyerekek, főleg a fiam nagyon szereti :-)

sedith írta...

Hát azért csak kitaláltad, na!
Nálunk mindenki szereti a bécsit, de igyekszem a lehető legkevesebbszer készíteni. Amúgy a férjem nagy kedvence...

Roza írta...

Nagyon ínycsiklandozó!:) Ügyes és kreatív vagy!:)

Kata írta...

Nagyon jól néz ki, a kép is nagyon sikeres, étvágygerjesztő lett :) Gratula !

Fagyal Hajnalka írta...

köszönöm szépen:-)

marisz57 írta...

Légyszíves, nézz be hozzám, vár egy meglepetés!

Csatlós Erzsébet írta...

Kedves Hajnalka. Látogass el kérlek a blogomra!

Léna írta...

Szia, ezt most találtam, akkor ezt Tőled csenték el :)
http://www.stop.hu/eletmod/egy-kis-karaj-az-inyenceknek/1111142/